آرشیو دی ماه 1399

Green Apple Online Magazine

آيا تحليل تكنيكال جواب مي دهد؟

۲۶ بازديد

قبل از شروع توضيح در رابطه با تحليل تكنيكال ارزهاي ديجيتال بهتر است با خود عبارت تحليل تكنيكال بيشتر آشنا شويم. اين مفهوم عبارت است از مطالعه روند هاي آماري از داده هاي مربوط به قيمت و زمان كه موقعيت هاي تجاري را بيان مي كند.

همچنين افرادي كه به تحليل اين موضوع مي پردازند براي ارزيابي نقاط قوت و ضعفارزش و قيمت دارايي ها از الگوهاي حركات قيمت، سيگنال معاملات و ... كه از ابزارهاي تحليلي هستند بهره مي برند.

لازم به ذكر است از تحليل تكنيكال مي توان در سهام ها، فاركس، رمز ارزها و ... استفاده نمود.

در حقيقت نمودارهاي موجود براي حجم معاملات و قيمت تصميمات گرفته شده افراد فعال بازار در گذشته هستند كه بر روي آينده بازار تاثير مي گذارند و به دو صورت اتفاق مي افتند كه عبارتند از :

۱-روانشناختي : چيزي كه در گذشته اتفاق افتاده است، در نزديك شدن به آينده تاثير گذار و كاربردي مي باشد.

۲-بازتاب : در كار برخي از تريدرهايي كه به تحليل تكنيكال ارز ديجيتال تسلط كافي دارند و روند ها و دستورالعمل هاي نمودار هاي رايج را تشخيص مي دهند و بر طبق آن فعاليت مي كنند تاثير بسزايي دارد و اگر تعداد مطلوبي از افراد از اين استراتژي بهره جويند، در نهايت مي توان اين انتظار را داشت كه اين الگو ها نتايج مورد نظر را در بر داشته باشند و به احتمال زياد اين روند با حضور افراد بيشتر به جلو حركت كند.

 

روند ها

 

سه روند يا ترند وجود دارد كه عبارتند از : 

۱-روند صعودي كه در آن ارزش دارايي ها در حال افزايش مي باشد و سقف ها و كف ها بالاتر هستند.

۲-روند نزولي كه در آن ارزش دارايي ها در حال كاهش مي باشد و كف ها و سقف ها پايين تر هستند.

۳-روند افقي كه در آن قيمت دارايي در يك مسير افقي حركت مي كند.

همچنين بعضي از معامله كنندگان از عبارات گاو و خرس استفاده مي كنند كه در بازار گاوي، به وسيله شاخ ها به بالا مي رود كه طبيعتا قيمت ها هم افزايش پيدا مي كنند و در بازار خرسي به وسيله پنجه ها به پايين مي آيد و در نهايت قيمت ها هم كاهش مي يابند.

 

سطوح حمايت و مقاومت

 

وقتي در نمودار، حركت به شكل خطي نباشد، قيمت با بالا رفتن با مقاومت روبرو مي شود و با پايين آمدن از حمايت برخوردار هستند. يعني در مقاومت روند صعودي توقف پيدا مي كند و در حمايت روند نزولي متوقف مي شود كه به دليل فعاليت فروشندگان و خريداران است.همچنين هنگامي كه مقاومت از بين برود معمولا به حمايت تبديل مي شود و اگر حمايت متوقف شود به مقاومت تغيير شكل پيدا مي كند.

در تحليل تكنيكال ارز هاي ديجيتال، معمولا حمايت به عنوان نقطه ورود و مقاومت به عنوان نقطه خروج تلقي مي شود.همچنين بعضي از مواقع به دليل تمايل زياد خريداران در بازار، احتمال دارد كه قيمت بدون توقف، مقاومت و حمايت را پشت سر بگذارد.

 

تحليل تكنيكال پيشرفته

 

در تحليل تكنيكال پيشرفته مبحث نمودار هاي OHLC مطرح مي شود كه نوارهايي هستند كه به عنوان شمع شناخته مي شوند و شكل اين شمع به ارتباط بين قيمت آغازين، بالاترين قيمت، پايين ترين قيمت و قيمت پاياني بستگي دارد.

۱-شمع گاوي يا صعودي كه در آن قيمت بسته شدن از قيمت باز شدن بالاتر است و به رنگ سفيد يا سبز مي باشد.

۲-شمع خرس يا نزولي كه در آن قيمت باز شدن از قيمت بسته شدن بالاتر است و به رنگ سياه يا قرمز مي باشد.

اين يك روش بسيار مناسب و مطلبوب براي هر نوع دارايي مالي نيز مي باشد كه مي توان آن را به صورت جداگانه كه الگو هاي ساده هستند و يا گروهي كه الگوهاي پيچيده مي باشند مورد ارزيابي قرار داد و هدف اصلي آن تعيين روند بازار مي باشد.

 

انديكاتور يا شاخص

 

انديكاتور يا شاخص تابع رياضي هستند كه به جهت تحليل نمودار ها از آن ها استفاده مي شود كه مي توانند در درك وضعيت بازار و شرايط آن بسيار مفيد واقع شوند.همچنين قيمت در گذشته و حجم معاملات، دو مقوله مهم در استفاده بهتر از شاخص ها مي باشد كه نتيجه استفاده از آن مي تواند سبب تحليل قدرت يك روند، پيش بيني آينده آن و در نهايت تاييد آن مي شود.

اين مورد را هم بايد اضافه كرد كه شاخص هاي متفاوتي وجود دارند كه هر كدام عضو يك مجموعه مي باشند و اهداف خاص خود را دنبال مي كنند. مثلا بعضي از آن ها نوسانگر هستند.

به اين نكته هم بايد توجه كرد كه هر كدام از اين شاخص ها يك ابزار هستند و تريدرها معمولا از چند شاخص به صورت تركيبي استفاده مي كنند.لازم به ذكر است كه يكي از بهترين و معروف ترين ابزارهاي تحليل تكنيكال ابزار تريدينگ ويوو مي باشد كه از محبوب ترين شاخص هاي موجود استفاده مي كند.

 

حال بايد ديد آيا تحليل تكنيكال جواب مي دهد يا خير؟

 

در پاسخ اين سوال بايد گفت تحليل ها بيشتر از 60 درصد درست از كار در نمي آيند.يعني از هر 10 تحليل حداكثر 6 تحليل درست از كار در مي آيد و 4 تا از آنها نادرست(البته منظورمان تحليل بهترين تحليلگر است). ولي افرادي كه تجربه و دانش كافي داشته باشند مي توانند تحليل هاي درست تري را ارائه دهند و در كار تريد كردن موفق باشند.

 

مرجع :سايت شمع سبز

خوشنويسي در مقابل تايپوگرافي

۲۶ بازديد

بعد از مقاله خريد بيتكوين ميپردازيم به موضوع قديمي‌اي كه بتازگي ترند شده است. يعني خوشنويسي در مقابل تايپوگرافي. نوشتن مي تواند نوعي هنر باشد: زمين بازي براي اختراع ، نبوغ و مهارت انسان.  اين امر هم براي نوشتن با دست (خوشنويسي) و هم براي حروف و نويسه هايي كه به صورت چاپي يا ديجيتالي طراحي شده اند (تايپوگرافي) صدق مي كند.  از آنجا كه خوشنويسي يك هنر ژستي است ، در مقايسه با نوشتن تايپوگرافي كه به صورت مكانيكي و اغلب در محدوديت هاي فني باريك ساخته مي شود ، تنوع بيشتري در شكل دارد.

 

 اگر اين را در مقياس كشويي به تصوير بكشيم ، در يك انتهاي آن تايپوگرافي قرار دارد ، جايي كه خوانايي اوليه است (به عنوان مثال اعلاميه هاي مربوط به تابلوي بزرگراه يا نام شخصي در يك فرم) ، و در انتهاي ديگر خوشنويسي قرار دارد - نوشتاري كه در درجه اول براي آن توليد مي شود  ويژگي هاي تزئيني يا گويايي - در مواردي كه خوانايي از اهميت كمتري برخوردار است (به عنوان مثال: حوله هاي معماري ، حروف در نقاشي ها يا حروف تزئيني حك شده روي اسكناس)

 

 اما همه حروف و شخصيت ها - به صورت دست نويس يا به صورت تايپي - توسط شخصي "طراحي" شده اند و وسيله اي براي بيان هنري هستند.

 

 طراحي حروف: اصول اساسي

 

 ايده هاي مربوط به زيبايي در طول تاريخ تغيير كرده است.  پشت بسياري از هنرهاي غربي و نوشتن مفاهيم دروغي كه از يونان باستان ناشي مي شود.  وقتي Polykleitos مجسمه ساز يوناني قرن پنجم Canon خود را در مورد زيبايي نوشت ، اظهار داشت كه زيبايي در نسبت يك قسمت به قسمت ديگر و همه قسمتها به كل نهفته است.

 

 ايده هاي مشابه باعث شد يونانيان به شيوه اي مدولار درباره الفباي خود بينديشند و اين نوع تفكر در پس طراحي بسياري از متن ها نهفته است.  ما همچنين به الفباي رومي فكر كرده ايم كه امروزه نه به عنوان يك مجموعه تصادفي از 26 حرف بلكه به عنوان يك سيستم از نسبت هاي بهم پيوسته بر اساس مربع ها ، مستطيل ها و دايره ها.  به عنوان مثال ، در قرن هجدهم فرانسه ، در زمان روشنگري ، كار بر روي طراحي حروف رومي عليه زمينه هاي مشبك انجام شد.  اينها مدلهايي براي طراحيهاي آينده شدند.

 

تفكر متناسب نيز از زمان علي ابن مقله (885 / 6-890) وزير به سه خليفه عباسي در بغداد خطاطي عربي را تجربه كرده است.  وقتي دست راست او را رقباي سياسي قطع كردند ، افسانه مي گويد كه وي با قلم محكم بر بازوي خود به نوشتن ادامه داد.

 

 ابن مقله براي ابعاد عربي منظومه اي گسترده از تناسبات را ايجاد كرد ، شايد با الهام از فيثاغورث.  او به عنوان عنصر اصلي آن نقطه رومبوئيد را در نظر گرفت ، يكي از ساده ترين اشكالي كه مي تواند يك قلم با دانه هاي مربع شكل ايجاد كند.  مفاهيم وي به خوشنويسي عربي امكان توسعه و گسترش تفكر ساختاري رسمي را حتي به شكل هاي انحرافي (بهم پيوسته) داد.

 

 در حالي كه خوشنويسي عربي بر تناسب تأكيد دارد ، خوشنويسي قلم مو (كه در چين و ژاپن انجام مي شود) به دنبال تعادل است.  بسياري از شخصيت ها ساختار پيچيده اي دارند ، در حالي كه فرم هاي ديگر ساده هستند.  اين بدان معني است كه:

 

 براي تنوع مقياس يا وزن بين فرمهاي موجود در يك بخش ، بايد اجازه داده شود

 شخصيت ها به فضاي بيشتري در اطراف خود احتياج دارند

 در نوشتن رسميت كمتر ، خوشنويس مجبور است هنگام نوشتن ، تن و تراكم جوهر را در قطعه متعادل كند.

 آنچه اهميت دارد ظاهر كلي تركيب است تا تمركز بر تكثير واحدهاي منفرد.

 

 همچنين از جنبه عملكردي خوشنويسي قلم مو بسيار درك مي شود.  تقريباً مي توان آن را مانند يك رقص مشاهده كرد.  هر شخصيت از ابتدا تا انتها به صورت يك توالي روان نوشته مي شود.  حتي اگر جوهر تمام شود ، خوشنويس آخرين بقاياي برس را بهم مي زند ، به جاي اينكه جريان آن را از طريق نوشتن يك كاراكتر بشكند.  ردپاي باقي مانده از قلم مو در صفحه ، ركوردي از حركت را به جا مي گذارد كه خواننده مي تواند آن را دنبال كند و از آن لذت ببرد.

 

 همه اينها مجموعه اي متفاوت از ملاحظات زيبايي شناختي را در مقايسه با كساني كه در جهان از نوع متحرك عمل مي كنند توليد مي كند ، جايي كه هر شخصيت يكسان است و هماهنگي ناشي از يكنواختي و الگوي تكراري است.

 

 تأثير نوع فلز متحرك

 

 نوع فلزي متحرك از دهه 1450 در اروپا و از قرن 13 در كره استفاده مي شد.  نوع آن از قطعات كوچك تشكيل شده است كه هر كدام نشان دهنده ي يك حرف يا شخصيت جداگانه هستند.  اين قطعات به صورت توده هاي بزرگتر در مي آيند ، در يك قاب بسته مي شوند ، در يك پرس قرار مي گيرند ، جوهر مي شوند و چاپ مي شوند.  سپس نوع آن به قطعات جداگانه تقسيم شده و دوباره مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 شكل حروف براي الفباي لاتين

 

 بياييد الفباي لاتين را به عنوان مثال در نظر بگيريم.  در قرن پانزدهم اولين چاپگران در اروپا از فرم هاي متداول متن سياه گوتيك با حروف سياه براي كتاب هاي خود استفاده كردند.  اين نامه ها قبلاً بايد در كتاب هاي دعاويسي دست نويس بزرگتر چاپگر آلماني ، روز گوتنبرگ يافت مي شد.  در ابتدا فرم هاي چاپي بسيار دقيق خط را دنبال مي كردند.

 

 در دهه 1460 ، هنگامي كه چاپ به ايتاليا گسترش يافت ، اشكال جديد و بزرگ حروف رومي محبوب شد.  اين اشكال حروف قبلاً توسط دست اندركاران و كاتبان غرق در احياي يادگيري كلاسيك در نسخه هاي خطي نوشته شده بودند.  كاتباني مانند بارتولومئو سانويتو (1511-1435) در نوشتن حروف بزرگ رومي كه بر روي معماري روم باستان حكاكي كرده است ، متخصص شده اند.

حروف غير لاتين

 

 تلاش هاي اوليه اروپا براي توليد حروف چاپي غيرلاتين اغلب در ارزيابي جزئيات شكل گيري سكته مغزي اسكريپت هايي كه آنها به نوع فلزي تبديل شده اند ، ناتوان بوده است.  از قرن شانزدهم اين براي بسياري از حروف چاپي يوناني و عربي صادق بود.  بعداً ، در قرون 18 و 19 ، براي بسياري از انواع معرفي شده توسط اروپاييان در آسياي مركزي و جنوب شرقي نيز صادق بود.

 

 خوشنويسي ادامه دارد

 

 اگرچه اروپا در قرون 16 و 17 وارد عصر چاپ شده بود ، اما خط و خط همچنان رونق مي گرفت.  كتابچه هاي راهنماي حكاكي خطي در تمام زبان هاي اصلي اروپا نمايش هاي بصري مفصلي از قلم و تزئينات شكوفا را نشان مي دهد.  آنها همچنين نشان مي دهند كه حروف رومي و مورب همچنان در دست اين استادان نوشتن توسعه مي يابد.

 

 در همين حال ، در طول قرون 16 ، 17 و 18 در ايران و آسياي مركزي و جنوبي به شرح سبك هاي خوشنويسي جديد ادامه داد.  سبك liq نستا (نوعي خوشنويسي عربي كه در ايران توسعه يافته است) ساده تر ، سريعتر نوشته و پيوند داده شد ، و به ما سبك شكسته يا شكسته nasta'liq داد. در فونت نستعليق آيفون ميتوانيد به زيبايي اين خط پي ببريد. احساس خطوط مشخص نوشتن به لطف يك الگوي كلي ، با عمودي كوتاه و منحني هاي مسطح و واحدهاي متن ، ضعيف مي شود كه به نظر مي رسد به صورت مورب در صفحه قرار دارند.

 

انقلاب صنعتي

 

 زمان انقلاب صنعتي دوره ارزيابي مجدد نوع و تايپوگرافي اروپايي بود.  از جمله مبتكران آن زمان ، چاپگر انگليسي جان باسكرويل (1707–1775) بود.  او طرح هاي جديدي را طرح ريزي كرد ، كه از نظر جسمي گسترده تر و با تضاد واضح تري بين ضربات ضخيم و ضخيم وجود داشت.  وي صفحات چاپ پرسهاي خود را دوباره مهندسي كرد تا تصويري واضح تر به دست آورد.  هيچ بخشي از مراحل توليد از توجه وي دور نشد.

 

 كار او باعث تحسين مجريان در سراسر اروپا ، به ويژه در فرانسه و ايتاليا شد ، جايي كه به نظر مي رسيد انواع او روح عصري جديد ، چشمگير و دقيق را تجسم مي بخشد.

خوشنويسي قرن 19-20

 

 اواخر قرن نوزدهم ميلادي بار ديگر علاقه به خوشنويسي را در سراسر اروپا احيا كرد.  اين امر تا حدي توسط خوشنويس انگليسي ادوارد جانستون (1872–1944) به وجود آمد ، وي كه از سال 1899 در مدرسه هنرهاي دستي و هنري در لندن شروع به آموزش نوشتن ، تذهيب و نوشتن حروف كرد. مجموعه هاي دست نويس موزه بريتانيا.

 

 وي روي سنت تاريخي خوشنويسي در غرب تمركز كرد.  نسخه خطي كه از دست تدريس خوشنويسي اساسي او الهام گرفته است (وي آن را "دست بنيادين خود" خواند) رمزي زال در قرن دهم بود.

در سال 1906 وي كتابچه اي با عنوان "نوشتن و روشن كردن" و "حروف" را منتشر كرد كه شامل فصول مربوط به خوشنويسي ، نوع ، حروف نقاشي شده و حروف برش خورده در سنگ است.  بعداً وي در كالج هنر سلطنتي تدريس كرد و امروزه به دليل طراحي خود براي مترو لندن مشهورترين است.

 

 در ابتدا كار جانستون توسط پيروان ويليام موريس تشويق مي شد.  موريس ، يكي از بنيانگذاران جنبش هنرها و صنايع دستي انگليس ، مي خواست بسياري از حوزه هاي هنري را اصلاح كند.  وي احساس كرد كه هرچه توليد از سنت هاي كار دستي جدا شود ، طراحي محصولات خراب مي شود.  بنابراين وقتي توجه خود را به تايپوگرافي معطوف كرد ، معتقد بود كه احياي خط دستي نيز بايد انجام شود.

 

 كارهاي جانستون با اين تفكر شكل گرفت: او بر سنت تاريخي خوشنويسي در غرب و متن كتاب تأكيد داشت.

 

 در ساير نقاط اروپا ، مانند اتريش و آلمان ، خوشنويسي به عنوان بخشي از ديگر جنبشهاي هنري جديد ديده مي شود: اكسپرسيونيسم Jugendstil و آلمان.

 

 در همين حال ، در چين و ژاپن ، قرن بيستم ميلادي با علاقه دوباره به سبك هاي خوشنويسي آغاز شد كه از قرن چهارم در لاشه سنگ نوشته هاي سنگي حفظ شده بود.  با اين حال ، به دنبال جنگ جهاني دوم ، يك جنبش خوشنويسي آوانگارد ژاپن را فرا گرفت ، به موازات توسعه اكسپرسيونيسم آمريكايي و نقاشي اكشن.

 

 امروزه در چين ، در كنار علاقه به تحقيق در زمينه خوشنويسي از دوره هاي گذشته ، هنر مفهومي نيز تأثير خود را در نحوه استفاده از آن آغاز كرده است.

در جهان عرب استعمار زدايي در اواسط قرن بيستم بود كه علاقه به خوشنويسي را احيا كرد.  خوشنويسي يكي از معدود حوزه هاي هنري بود كه توسط سيستم هاي وارداتي آموزش هنر اروپايي بي تأثير مانده بود.  تصور مي شد كه از اين ريشه ، سنت هاي هنري جديدي ممكن است رشد كند.

 

 خوشنويسي مدرن

 

 امروزه تايپ فيس هاي جديد همچنان طراحي مي شوند كه استفاده از نوع در رسانه ها و سيستم عامل هاي مختلف ضرب مي شود.  ما شاهد ورود خانواده هايي از نوع هستيم كه شخصيت هاي بسياري از سيستم هاي نوشتاري را در قالب يك طرح اصلي ، يك ويژگي مفيد در بازار جهاني امروز ، تركيب مي كنند.  به عنوان مثال BBC Reith ، خانواده جديدي است كه توسط طراحان نوع Dalton Maag براي پخش كننده بريتانيا توليد مي شود.

خوشنويسي ، نوشتن دست نوشته ها و دست نوشته ها ، هم در سطح محلي و هم گاهي با پيچ و تاب مفهومي شكوفا مي شود كه آن را در متن يك گالري هنري قرار مي دهد.  ايجاد يك بازار هنري براي خوشنويسي و تايپوگرافي خوب اكنون بر همه سيستم هاي نوشتاري مهم جهان تأثير گذاشته است.

 

 يكي از ابتكاري ترين پيشرفت ها در سال هاي اخير ، ديوار نويسي است.  براي اولين بار ديديم كه سبك جديدي از نوشتن در فرهنگ جوانان شكل گرفته است ، اين يك نتيجه جانبي پيش بيني نشده يك قرن تلاش براي ارائه آموزش جهاني است.  نقاشي هاي ديواري جواناني كه در حال دانلود موزيك در آيفون بودند، با شروع از شرق ايالات متحده در دهه 1970 ، به پديده اي در سراسر جهان تبديل شده و در بسياري از سيستم هاي نوشتاري جهان گسترش مي يابد.

يازده نكته مهم در مراقبت از گوشي همراه

۲۱ بازديد

پيش بيني مي شود كه در سال 2021 بيش از 110 ميليون كاربر آيفون در ايالات متحده وجود داشته باشد. اگر شما هم از آن دسته افراد هستيد ، ممكن است بخواهيد مطمئن شويد كه iPhone شما طولاني تر و كارآمدتر كار مي كند.
نكات و ترفندهاي زيادي وجود دارد كه ممكن است شما در مورد مراقبت از آيفون خود بدانيد تا بتوانيد هميشه از آن بيشترين بهره را ببريد.
 

در ادامه يازده نكته اساسي در مورد نگهداري آيفون را به شما يادآوري ميكنيم تا گوشي شما طولاني تر و كارآمدتر كار برايتان كند.

1. قاب محافظ

اولين كاري كه بايد انجام دهيد تا مطمئن شويد مراقب آيفون خود هستيد ، تهيه يك قاب محافظ براي آن و همچنين يك محافظ صفحه (گلس) است. اينكه آيفون كاملاً نو است داريد يا قديمي ، اين بايد اولويت شماره يك شما باشد.
قاب هاي محافظ مختلف آيفون براي انتخاب وجود دارد. هميشه در مورد موارد مي توانيد مارك يا سبك دلخواه خود را بدست آوريد. شما در يافتن بهترين حالت متناسب با شخصيت خود مشكلي نخواهيد داشت.

 

2. مطمئن شويد درگاه شارژ شما تميز است

شارژ تلفن ممكن است يكي از مهمترين كارهايي باشد كه انجام مي دهيد بنابراين مي خواهيد از تميز بودن درگاه شارژ خود اطمينان حاصل كنيد. گاهي اوقات اگر تلفن شما شارژ نمي شود ، فقط به دليل گرفتگي درگاه برق است.

اولين گزينه شما استفاده از خلال دندان و يك مسواك براي از بين بردن باقي مانده در درگاه شارژ است. اين كار را خيلي دقيق انجام دهيد زيرا نمي خواهيد به هيچ يك از نقاط تماس آسيب برسانيد. اگر اين كار نكرد ، مي توانيد يك قوطي هواي فشرده را امتحان كنيد تا آشغال هاي آن خارج شود.

 

3. برنامه هايي را كه استفاده نمي كنيد حذف كنيد

شما احتمالاً چند برنامه در تلفن خود داريد كه مدتي قبل بارگيري كرده ايد و از آن زمان تاكنون باز نشده اند. اين يك بازي بي فكر يا رسانه هاي اجتماعي است كه هرگز بررسي نمي كنيد. وقتي نوبت به تعمير و نگهداري در iPhone شما مي رسد ، بايد مرتباً بررسي كنيد از كدام برنامه ها استفاده نمي كنيد و آنها را حذف كنيد.

حتي در تنظيمات شما يك ويژگي به نام "آفلود برنامه هاي استفاده نشده" وجود دارد كه مي توانيد در تنظيمات ذخيره سازي iPhone خود پيدا كنيد. هنگامي كه فضاي ذخيره سازي شما كم است ، اين ويژگي به طور خودكار برنامه هاي استفاده نشده را حذف مي كند اما اسناد و داده هاي شما را ذخيره مي كند. و اگر روزي تصميم گرفتيد كه دوباره آن برنامه را روي تلفن خود نياز داريد ، هميشه مي توانيد دوباره آن را در فروشگاه برنامه بارگيري كنيد. با پاك كردن برنامه هاي بلا استفاده خط نستعليق آيفون از بين نمي رود زيرا كه قبل از آن در محلي امن مانند Notes ذخيره كرده ايد.

4. به جديدترين سيستم عامل iOS به روز شويد

به روز نگه داشتن iOS خود بهترين راه براي حفظ iPhone است. اپل رفع اشكالات و بهبودهايي در طول عمر باتري را كه مي توان از طريق جديدترين iOS بارگيري كرد ، منتشر كرد.
انجام اين كار فقط بايد چند دقيقه طول بكشد و بسيار آسان است. هرگز از به روزرساني آيفون خود عقب نمانيد.

 

5. برنامه هاي خود را مرتب به روز كنيد

ما قبلاً در مورد حذف همه برنامه هايي كه استفاده نمي كنيد صحبت كرده ايم بنابراين پس از آن بايد مطمئن شويد كه همه برنامه هاي استفاده شده خود را به روز مي كنيد. شما نمي خواهيد با به روزرساني برنامه هايي كه استفاده نمي كنيد پهناي باند يا زمان خود را هدر دهيد.

اگر معمولاً به خاطر نمي آوريد كه برنامه هاي خود را به روز كنيد ، يك ويژگي وجود دارد كه آن را براي شما در تنظيمات انجام مي دهد. اين به شما اطمينان مي دهد كه برنامه هاي شما هميشه به روز و آماده استفاده هستند زيرا در پس زمينه كار مي كنند. اگرچه بسياري از افراد اين كار را خاموش مي كنند زيرا باعث اتلاف باتري مي شود.

 

6. وظايف پس زمينه را مديريت كنيد

برنامه هاي زيادي در iPhone شما وجود دارد كه در حين انجام كار ديگري در پس زمينه تازه مي شوند. اين مي تواند كشنده باتري شما باشد و گاهي اوقات اصلاً نيازي به آن ندارد. به عنوان مثال هنگامي كه در حال دانلود mp3 در آيفون هستيد، مقداري از فضاي  RAM دستگاه اشغال مي‌شود. پس دانلودهاي غيرضروري را متوقف كنيد.

در ios ويژگي‌اي به نام "تازه سازي برنامه پس زمينه" يا Background app refresh ناميده مي شود و در صورت عدم استفاده از برنامه ، به روزرساني ها را بررسي مي كند. ممكن است برخي از برنامه ها وجود داشته باشد كه مي خواهيد اين كار را انجام دهيد مانند ايميل خود. مي توانيد اين ويژگي را براي هر يك از برنامه هاي خود روشن يا خاموش كنيد.

 

7. آيفون خود را مجدداً راه اندازي كنيد

اگر همه چيز را امتحان كرده ايد و iPhone شما همانطور كه قرار است اجرا نكند ، ممكن است بخواهيد iPhone خود را دوباره راه اندازي كنيد. اين مي تواند به حل مسائل تصادفي كمك كند كه شايد نتوانسته ايد آنها را برطرف كنيد.

 

8- كوكي ها و داده هاي سافاري را پاك كنيد

يك راه خوب براي كمك به سرعت بخشيدن به iPhone خود پاك كردن كوكي ها و داده هاي استفاده شده توسط سافاري است. انجام اين كار با رفتن به تنظيمات ، كليك روي Safari و سپس كليك بر روي پاك كردن تاريخچه و داده هاي وب سايت آسان است. از طرف ديگر ، با اين كار Safari وب سايت هايي را كه مرتباً به آنها مراجعه مي كنيد ، توصيه نمي كند مگر اينكه از آنها علامت گذاري شده يا بعداً دوباره به آنها مراجعه كنيد.

 

9. پيام هاي قديمي را حذف كنيد

اين ممكن است براي بعضي از افراد سخت باشد اما شما نيازي به ماهها و ماهها پيام بين خود و دوستانتان كه در تلفن شما ذخيره شده است ، نداريد. با انتخاب ويژگي موجود در تنظيمات ذخيره سازي در تلفن ، مي توانيد پيام هاي قديمي را به راحتي پاك كنيد.

يا اگر فقط پيام هاي خاصي وجود دارد كه مي خواهيد آنها را رد كنيد ، مي توانيد براي حذف پيام ها از طريق آن كشيده و به سمت چپ بكشيد. بايد بر روي پيام هايي تمركز كنيد كه داراي عكس ، فيلم يا گيف هستند زيرا بيشترين فضا را اشغال مي كنند.

 

10. آيفون خود را شارژ نگه داريد

به نظر مي رسد شارژ آيفون خود را شارژ نگه داريد تا بتوانيد از آن استفاده كنيد اما اين نكته بزرگي براي كمك به صرفه جويي در مصرف باتري در طولاني مدت است. هرچه بيشتر از دستگاه خود استفاده كنيد ، باتري سريعتر تمام مي شود.

توصيه مي شود كه بايد تلفن خود را هميشه در هر جايي بين 40 تا 80 درصد شارژ نگه داريد. شما بايد مرتباً براي شارژ مجدد تلفن خود تنظيم كنيد تا اين نياز را برآورده كنيد. همچنين بعد از فعال كردن هاتسپات آيفون ميبايست آن را خاموش كنيد.

11. اطمينان حاصل كنيد كه محل نگهداري آيفونتان ايمن است

آخرين نكته براي نگهداري آيفون ، بنابراين مي توانيد مدت زمان بيشتري و كارآمدتر آن را حفظ كنيد ، ايمن نگه داشتن آن است ، به خصوص در مواردي كه از آن استفاده نمي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه آن را جايي نگذاريد تا كسي احتمالاً آن را از پا درآورد يا يك نوشيدني روي آن بريزد. بهترين راه براي كاركردن تلفن ، ايمن نگه داشتن و دوري از آسيب است.

 

و در آخر: بدانيد كه مراقبت و نگهداري آيفون مهم است

هنگامي كه نوبت به نگهداري آيفون مي رسد ، موارد زيادي وجود دارد كه بايد انجام دهيد تا در طولاني ترين زمان ممكن و با حداكثر كارايي آن را فعال نگه داريد. هرگز اسپري الكلي را روي آيفون مستقيم اسپري نكنيد. زيرا باعث از كار افتادن اسپيكر بالايي آن ميشود و خرج ۱ميليون توماني روي دستتان ميگذارد!

اكنون شما با يازده نكته در مورد مراقبت و نگهداري از آيفون را آشنا شديد. اميدواريم براي شما مفيد بوده باشد????

 

 

 

آيا تحليل تكنيكال كارآمداست ؟

۲۹ بازديد

 

قبل از شروع توضيح در رابطه با تحليل تكنيكال ارزهاي ديجيتال بهتر است با خود عبارت تحليل تكنيكال بيشتر آشنا شويم. اين مفهوم عبارت است از مطالعه روند هاي آماري از داده هاي مربوط به قيمت و زمان كه موقعيت هاي تجاري را بيان مي كند.

همچنين افرادي كه به تحليل اين موضوع مي پردازند براي ارزيابي نقاط قوت و ضعفارزش و قيمت دارايي ها از الگوهاي حركات قيمت، سيگنال معاملات و ... كه از ابزارهاي تحليلي هستند بهره مي برند.

لازم به ذكر است از تحليل تكنيكال مي توان در سهام ها، فاركس، رمز ارزها و ... استفاده نمود.

در حقيقت نمودارهاي موجود براي حجم معاملات و قيمت تصميمات گرفته شده افراد فعال بازار در گذشته هستند كه بر روي آينده بازار تاثير مي گذارند و به دو صورت اتفاق مي افتند كه عبارتند از :

۱-روانشناختي : چيزي كه در گذشته اتفاق افتاده است، در نزديك شدن به آينده تاثير گذار و كاربردي مي باشد.

۲-بازتاب : در كار برخي از تريدرهايي كه به تحليل تكنيكال ارز ديجيتال تسلط كافي دارند و روند ها و دستورالعمل هاي نمودار هاي رايج را تشخيص مي دهند و بر طبق آن فعاليت مي كنند تاثير بسزايي دارد و اگر تعداد مطلوبي از افراد از اين استراتژي بهره جويند، در نهايت مي توان اين انتظار را داشت كه اين الگو ها نتايج مورد نظر را در بر داشته باشند و به احتمال زياد اين روند با حضور افراد بيشتر به جلو حركت كند.

 

روند ها

 

سه روند يا ترند وجود دارد كه عبارتند از : 

۱-روند صعودي كه در آن ارزش دارايي ها در حال افزايش مي باشد و سقف ها و كف ها بالاتر هستند.

۲-روند نزولي كه در آن ارزش دارايي ها در حال كاهش مي باشد و كف ها و سقف ها پايين تر هستند.

۳-روند افقي كه در آن قيمت دارايي در يك مسير افقي حركت مي كند.

همچنين بعضي از معامله كنندگان از عبارات گاو و خرس استفاده مي كنند كه در بازار گاوي، به وسيله شاخ ها به بالا مي رود كه طبيعتا قيمت ها هم افزايش پيدا مي كنند و در بازار خرسي به وسيله پنجه ها به پايين مي آيد و در نهايت قيمت ها هم كاهش مي يابند.

 

سطوح حمايت و مقاومت

 

وقتي در نمودار، حركت به شكل خطي نباشد، قيمت با بالا رفتن با مقاومت روبرو مي شود و با پايين آمدن از حمايت برخوردار هستند. يعني در مقاومت روند صعودي توقف پيدا مي كند و در حمايت روند نزولي متوقف مي شود كه به دليل فعاليت فروشندگان و خريداران است.همچنين هنگامي كه مقاومت از بين برود معمولا به حمايت تبديل مي شود و اگر حمايت متوقف شود به مقاومت تغيير شكل پيدا مي كند.

در تحليل تكنيكال ارز هاي ديجيتال، معمولا حمايت به عنوان نقطه ورود و مقاومت به عنوان نقطه خروج تلقي مي شود.همچنين بعضي از مواقع به دليل تمايل زياد خريداران در بازار، احتمال دارد كه قيمت بدون توقف، مقاومت و حمايت را پشت سر بگذارد.

 

تحليل تكنيكال پيشرفته

 

در تحليل تكنيكال پيشرفته مبحث نمودار هاي OHLC مطرح مي شود كه نوارهايي هستند كه به عنوان شمع شناخته مي شوند و شكل اين شمع به ارتباط بين قيمت آغازين، بالاترين قيمت، پايين ترين قيمت و قيمت پاياني بستگي دارد.

۱-شمع گاوي يا صعودي كه در آن قيمت بسته شدن از قيمت باز شدن بالاتر است و به رنگ سفيد يا سبز مي باشد.

۲-شمع خرس يا نزولي كه در آن قيمت باز شدن از قيمت بسته شدن بالاتر است و به رنگ سياه يا قرمز مي باشد.

اين يك روش بسيار مناسب و مطلبوب براي هر نوع دارايي مالي نيز مي باشد كه مي توان آن را به صورت جداگانه كه الگو هاي ساده هستند و يا گروهي كه الگوهاي پيچيده مي باشند مورد ارزيابي قرار داد و هدف اصلي آن تعيين روند بازار مي باشد.

 

انديكاتور يا شاخص

 

انديكاتور يا شاخص تابع رياضي هستند كه به جهت تحليل نمودار ها از آن ها استفاده مي شود كه مي توانند در درك وضعيت بازار و شرايط آن بسيار مفيد واقع شوند.همچنين قيمت در گذشته و حجم معاملات، دو مقوله مهم در استفاده بهتر از شاخص ها مي باشد كه نتيجه استفاده از آن مي تواند سبب تحليل قدرت يك روند، پيش بيني آينده آن و در نهايت تاييد آن مي شود.

اين مورد را هم بايد اضافه كرد كه شاخص هاي متفاوتي وجود دارند كه هر كدام عضو يك مجموعه مي باشند و اهداف خاص خود را دنبال مي كنند. مثلا بعضي از آن ها نوسانگر هستند.

به اين نكته هم بايد توجه كرد كه هر كدام از اين شاخص ها يك ابزار هستند و تريدرها معمولا از چند شاخص به صورت تركيبي استفاده مي كنند.لازم به ذكر است كه يكي از بهترين و معروف ترين ابزارهاي تحليل تكنيكال ابزار تريدينگ ويوو مي باشد كه از محبوب ترين شاخص هاي موجود استفاده مي كند.

 

حال بايد ديد آيا تحليل تكنيكال جواب مي دهد يا خير؟

 

در پاسخ اين سوال بايد گفت تحليل ها بيشتر از 60 درصد درست از كار در نمي آيند.يعني از هر 10 تحليل حداكثر 6 تحليل درست از كار در مي آيد و 4 تا از آنها نادرست(البته منظورمان تحليل بهترين تحليلگر است). ولي افرادي كه تجربه و دانش كافي داشته باشند مي توانند تحليل هاي درست تري را ارائه دهند و در كار تريد كردن موفق باشند.

 

منبع: سايت شمع سبز

از آيفون ۱۲ چه ميدانيم

۲۳ بازديد

 

بررسي آيفون ۱۲
اولين مدل جديدي كه به طور رسمي توسط اپل معرفي شد ، آيفون 12.1 اينچي 6.1 اينچي بود. با توجه به شايعات ، اين 12 از طراحي لبه اي تخت مشابه آيفون 4 و آيفون 5 برخوردار است.

انرژي اين 12 مجهز به پردازنده A14 Bionic است كه از فرايند جديد 5 نانومتري براي كاهش اندازه ترانزيستور استفاده مي كند. اپل مي گويد پردازنده مركزي شش هسته اي جديد تا 50٪ سريعتر از هر تلفن هوشمند ديگري است. همچنين شامل يك پردازنده گرافيكي 4 هسته اي جديد است كه تا 50٪ سريعتر از رقبا است.
در مقايسه با آيفون 11 ساله 11 ، 12٪ باريكتر و 15٪ حجم كمتري دارد. اپل امسال نمايشگرهاي OLED را در تمام آيفون ها به كار گرفته است كه باعث بهبود كنتراست و روشنايي نسبت به مدل LCD سال گذشته با قيمت پايين تر در مدل آيفون 11 مي شود.
اين نمايشگر يك پنل Super Retina XDR با پوشش "Ceramic Shield" براي بهبود دوام و 4 برابر محافظت بهتر در برابر افت است. آيفون 12 از نمايشگري با وضوح پيكسل 2532 × 1770 پيكسل در 460 پيكسل در هر اينچ برخوردار است.

آيفون 12 از تنظيم دوربين دوگانه با لنزهاي عريض و فوق عريض ، در كنار Smart HDR با قابليت بيشتر و حالت Night بهبود يافته با پشتيباني از دوربين سلفي و فوق العاده عريض براي اولين بار برخوردار است. يك ويژگي جديد با مرور زمان منحصر به آيفون جديد است.

آيفون 12 ميني
در مرحله بعدي ، اپل آيفون 12 ميني را معرفي كرد. اين يك نسخه كوچكتر از آيفون جديد با صفحه نمايش 5.4 اينچي OLED است. ميني تمام ويژگي هاي مشابه آيفون 12 را دارد ، فقط در فاكتور كوچكتر.

اپل در جريان اين رويداد اعلام كرد كه 12 ميني با قاب ايفون ويكتوريا سكرت داراي صفحه نمايش بسيار بزرگتر از آيفون SE 4.7 اينچي است ، اما در واقع از لحاظ ظاهري از نظر طراحي لبه به لبه ، كوچكتر است.

هر دو آيفون جديد در پنج رنگ آبي ، سبز ، سياه ، سفيد و (PRODUCT) قرمز در دسترس خواهند بود. اگر نسخه AT&T يا Verizon را خريداري مي كنيد ، قيمت 12 mini و 699 دلار براي 12 mini شروع مي شود. در غير اين صورت ، قيمت آن از 729 دلار شروع مي شود. اپل براي ارائه هر دو گوشي با قيمت 699 دلار / 799 دلار قرارداد ويژه اي با AT&T و Verizon دارد. اگر براي هر شركت مخابراتي ديگري خريد مي كنيد يا نسخه آنلاك را خريداري مي كنيد ، 729 دلار براي ميني و 829 دلار براي آيفون 12 پرداخت خواهيد كرد.

پيكربندي فضاي ذخيره سازي اصلي 64 گيگابايت است و مي توانيد آن را به 128 يا 256 گيگابايت ارتقا دهيد.