يازده نكته مهم در مراقبت از گوشي همراه

۲۱ بازديد

پيش بيني مي شود كه در سال 2021 بيش از 110 ميليون كاربر آيفون در ايالات متحده وجود داشته باشد. اگر شما هم از آن دسته افراد هستيد ، ممكن است بخواهيد مطمئن شويد كه iPhone شما طولاني تر و كارآمدتر كار مي كند.
نكات و ترفندهاي زيادي وجود دارد كه ممكن است شما در مورد مراقبت از آيفون خود بدانيد تا بتوانيد هميشه از آن بيشترين بهره را ببريد.
 

در ادامه يازده نكته اساسي در مورد نگهداري آيفون را به شما يادآوري ميكنيم تا گوشي شما طولاني تر و كارآمدتر كار برايتان كند.

1. قاب محافظ

اولين كاري كه بايد انجام دهيد تا مطمئن شويد مراقب آيفون خود هستيد ، تهيه يك قاب محافظ براي آن و همچنين يك محافظ صفحه (گلس) است. اينكه آيفون كاملاً نو است داريد يا قديمي ، اين بايد اولويت شماره يك شما باشد.
قاب هاي محافظ مختلف آيفون براي انتخاب وجود دارد. هميشه در مورد موارد مي توانيد مارك يا سبك دلخواه خود را بدست آوريد. شما در يافتن بهترين حالت متناسب با شخصيت خود مشكلي نخواهيد داشت.

 

2. مطمئن شويد درگاه شارژ شما تميز است

شارژ تلفن ممكن است يكي از مهمترين كارهايي باشد كه انجام مي دهيد بنابراين مي خواهيد از تميز بودن درگاه شارژ خود اطمينان حاصل كنيد. گاهي اوقات اگر تلفن شما شارژ نمي شود ، فقط به دليل گرفتگي درگاه برق است.

اولين گزينه شما استفاده از خلال دندان و يك مسواك براي از بين بردن باقي مانده در درگاه شارژ است. اين كار را خيلي دقيق انجام دهيد زيرا نمي خواهيد به هيچ يك از نقاط تماس آسيب برسانيد. اگر اين كار نكرد ، مي توانيد يك قوطي هواي فشرده را امتحان كنيد تا آشغال هاي آن خارج شود.

 

3. برنامه هايي را كه استفاده نمي كنيد حذف كنيد

شما احتمالاً چند برنامه در تلفن خود داريد كه مدتي قبل بارگيري كرده ايد و از آن زمان تاكنون باز نشده اند. اين يك بازي بي فكر يا رسانه هاي اجتماعي است كه هرگز بررسي نمي كنيد. وقتي نوبت به تعمير و نگهداري در iPhone شما مي رسد ، بايد مرتباً بررسي كنيد از كدام برنامه ها استفاده نمي كنيد و آنها را حذف كنيد.

حتي در تنظيمات شما يك ويژگي به نام "آفلود برنامه هاي استفاده نشده" وجود دارد كه مي توانيد در تنظيمات ذخيره سازي iPhone خود پيدا كنيد. هنگامي كه فضاي ذخيره سازي شما كم است ، اين ويژگي به طور خودكار برنامه هاي استفاده نشده را حذف مي كند اما اسناد و داده هاي شما را ذخيره مي كند. و اگر روزي تصميم گرفتيد كه دوباره آن برنامه را روي تلفن خود نياز داريد ، هميشه مي توانيد دوباره آن را در فروشگاه برنامه بارگيري كنيد. با پاك كردن برنامه هاي بلا استفاده خط نستعليق آيفون از بين نمي رود زيرا كه قبل از آن در محلي امن مانند Notes ذخيره كرده ايد.

4. به جديدترين سيستم عامل iOS به روز شويد

به روز نگه داشتن iOS خود بهترين راه براي حفظ iPhone است. اپل رفع اشكالات و بهبودهايي در طول عمر باتري را كه مي توان از طريق جديدترين iOS بارگيري كرد ، منتشر كرد.
انجام اين كار فقط بايد چند دقيقه طول بكشد و بسيار آسان است. هرگز از به روزرساني آيفون خود عقب نمانيد.

 

5. برنامه هاي خود را مرتب به روز كنيد

ما قبلاً در مورد حذف همه برنامه هايي كه استفاده نمي كنيد صحبت كرده ايم بنابراين پس از آن بايد مطمئن شويد كه همه برنامه هاي استفاده شده خود را به روز مي كنيد. شما نمي خواهيد با به روزرساني برنامه هايي كه استفاده نمي كنيد پهناي باند يا زمان خود را هدر دهيد.

اگر معمولاً به خاطر نمي آوريد كه برنامه هاي خود را به روز كنيد ، يك ويژگي وجود دارد كه آن را براي شما در تنظيمات انجام مي دهد. اين به شما اطمينان مي دهد كه برنامه هاي شما هميشه به روز و آماده استفاده هستند زيرا در پس زمينه كار مي كنند. اگرچه بسياري از افراد اين كار را خاموش مي كنند زيرا باعث اتلاف باتري مي شود.

 

6. وظايف پس زمينه را مديريت كنيد

برنامه هاي زيادي در iPhone شما وجود دارد كه در حين انجام كار ديگري در پس زمينه تازه مي شوند. اين مي تواند كشنده باتري شما باشد و گاهي اوقات اصلاً نيازي به آن ندارد. به عنوان مثال هنگامي كه در حال دانلود mp3 در آيفون هستيد، مقداري از فضاي  RAM دستگاه اشغال مي‌شود. پس دانلودهاي غيرضروري را متوقف كنيد.

در ios ويژگي‌اي به نام "تازه سازي برنامه پس زمينه" يا Background app refresh ناميده مي شود و در صورت عدم استفاده از برنامه ، به روزرساني ها را بررسي مي كند. ممكن است برخي از برنامه ها وجود داشته باشد كه مي خواهيد اين كار را انجام دهيد مانند ايميل خود. مي توانيد اين ويژگي را براي هر يك از برنامه هاي خود روشن يا خاموش كنيد.

 

7. آيفون خود را مجدداً راه اندازي كنيد

اگر همه چيز را امتحان كرده ايد و iPhone شما همانطور كه قرار است اجرا نكند ، ممكن است بخواهيد iPhone خود را دوباره راه اندازي كنيد. اين مي تواند به حل مسائل تصادفي كمك كند كه شايد نتوانسته ايد آنها را برطرف كنيد.

 

8- كوكي ها و داده هاي سافاري را پاك كنيد

يك راه خوب براي كمك به سرعت بخشيدن به iPhone خود پاك كردن كوكي ها و داده هاي استفاده شده توسط سافاري است. انجام اين كار با رفتن به تنظيمات ، كليك روي Safari و سپس كليك بر روي پاك كردن تاريخچه و داده هاي وب سايت آسان است. از طرف ديگر ، با اين كار Safari وب سايت هايي را كه مرتباً به آنها مراجعه مي كنيد ، توصيه نمي كند مگر اينكه از آنها علامت گذاري شده يا بعداً دوباره به آنها مراجعه كنيد.

 

9. پيام هاي قديمي را حذف كنيد

اين ممكن است براي بعضي از افراد سخت باشد اما شما نيازي به ماهها و ماهها پيام بين خود و دوستانتان كه در تلفن شما ذخيره شده است ، نداريد. با انتخاب ويژگي موجود در تنظيمات ذخيره سازي در تلفن ، مي توانيد پيام هاي قديمي را به راحتي پاك كنيد.

يا اگر فقط پيام هاي خاصي وجود دارد كه مي خواهيد آنها را رد كنيد ، مي توانيد براي حذف پيام ها از طريق آن كشيده و به سمت چپ بكشيد. بايد بر روي پيام هايي تمركز كنيد كه داراي عكس ، فيلم يا گيف هستند زيرا بيشترين فضا را اشغال مي كنند.

 

10. آيفون خود را شارژ نگه داريد

به نظر مي رسد شارژ آيفون خود را شارژ نگه داريد تا بتوانيد از آن استفاده كنيد اما اين نكته بزرگي براي كمك به صرفه جويي در مصرف باتري در طولاني مدت است. هرچه بيشتر از دستگاه خود استفاده كنيد ، باتري سريعتر تمام مي شود.

توصيه مي شود كه بايد تلفن خود را هميشه در هر جايي بين 40 تا 80 درصد شارژ نگه داريد. شما بايد مرتباً براي شارژ مجدد تلفن خود تنظيم كنيد تا اين نياز را برآورده كنيد. همچنين بعد از فعال كردن هاتسپات آيفون ميبايست آن را خاموش كنيد.

11. اطمينان حاصل كنيد كه محل نگهداري آيفونتان ايمن است

آخرين نكته براي نگهداري آيفون ، بنابراين مي توانيد مدت زمان بيشتري و كارآمدتر آن را حفظ كنيد ، ايمن نگه داشتن آن است ، به خصوص در مواردي كه از آن استفاده نمي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه آن را جايي نگذاريد تا كسي احتمالاً آن را از پا درآورد يا يك نوشيدني روي آن بريزد. بهترين راه براي كاركردن تلفن ، ايمن نگه داشتن و دوري از آسيب است.

 

و در آخر: بدانيد كه مراقبت و نگهداري آيفون مهم است

هنگامي كه نوبت به نگهداري آيفون مي رسد ، موارد زيادي وجود دارد كه بايد انجام دهيد تا در طولاني ترين زمان ممكن و با حداكثر كارايي آن را فعال نگه داريد. هرگز اسپري الكلي را روي آيفون مستقيم اسپري نكنيد. زيرا باعث از كار افتادن اسپيكر بالايي آن ميشود و خرج ۱ميليون توماني روي دستتان ميگذارد!

اكنون شما با يازده نكته در مورد مراقبت و نگهداري از آيفون را آشنا شديد. اميدواريم براي شما مفيد بوده باشد????

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد