آرشیو بهمن ماه 1399

Green Apple Online Magazine

زندگينامه نويد محمدزاده

۲۰ بازديد

نويد محمدزاده از مهم‌ترين بازيگران سينماي ايران پس از انقلاب است. چند ويژگي مهم باعث شده كه كارنامه حرفه‌اي او در ميان بازيگران سينماي ايران كارنامه‌اي خاص و منحصربفرد باشد:

اول اينكه: «نويد محمدزاده» بازيگري است كه به انتخاب‌هاي هوشمندانه‌اش معروف است. در طي ١١ سالي كه از آغاز فعاليت حرفه‌ايش در سينما با بازي در فيلم «آندو» ساخته «بهروز قبادي» مي‌گذرد او در ١۵ فيلم سينماي ايران بازي كرده و قريب به اتفاق اين فيلم‌ها فيلم‌هاي مهمي در سينماي ايران به‌حساب مي‌آيند و در زمان خودشان بسيار مورد توجه قرار گرفته‌اند، مانند عطر نويد محمدزاده ، اغلب پرفروش بوده‌اند، توسط منتقدان مورد تحسين قرارگرفته‌اند و در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي بنده جوايز مختلفي شده‌اند. بي‌دليل نيست كه در ميان تماشاگران و علاقمندان سينما اين ذهنيت به خوبي جاافتاده است كه: «نويد محمدزاده فيلم بد بازي نمي‌كند.»

دوم: نويد محمدزاده در قامت يك سوپراستار تمام‌عيار در سينماي ايران ظاهر شده است فيلم‌هاي او خصوصا در چند سال اخير اغلب پرفروش بوده‌اند. به عبارت ديگر به نظر مي‌رسد هر فيلمي كه او در آن بازي مي‌كند مي‌فروشد. كمتر بازيگري را سينماي ايران سراغ داريم كه حضورش در فيلمي اين چنين باعث تضمين موفقيتش در گيشه شود. بي‌دليل نيست كه كارگردانان و تهيه‌كنندگان سينماي ايران براي حضور او در فيلم‌هايشان سرودست مي‌شكنند و عطر مردانه نويد محمدزاده به فرو بالايي دست پيدا كرده است.

زندگينامه :

نويد محمدزاده متولد ۱۷ فروردين ۱۳۶۵ در ايلام بازيگر سينما و تئاتر ايراني است. وي فعاليت در عرصه بازيگري را  از سال ۱۳۸۲ بعد از گرفتن ديپلم آغاز كرد. در كارنامه تئاتر و سينماي اين بازيگر آثار درخشاني ديده مي شود. نويد محمدزاده با فيلم سرخ پوست و متري شيش و نيم در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر ۹۷ حضور داشت.

نويد محمدزاده كارهاي هنري و تئاتر را از دانشگاه آغاز كرده است و در سال ۱۳۸۲ در يك موسسه هنري به نام موسسه هفت هنر آموزشهاي بازيگر حرفه اي را زير نظر استاداني همچون محمد يعقوبي ، مهتاب نصيرپور ، علي سليماني و امير قنبري مي بيند.  تا سال ۱۳۸۶ هيچ فعاليت حرفه اي در سينما نداشته است و با بازي در نقش مكمل فيلم در ميان ابرها به كارگرداني روح الله حجازي اولين تجربه سينمايي خود را كسب مي كند. وي مجري قسمت هايي از برنامه دوستان كه از شبكه جام جم پخش مي‌شد بود.  نويد محمدزاده در سال ۱۳۸۷ اولين تئاتر حرفه اي و جدي خود به نام ” پسران آفتاب ” را تجربه كرد. وي با بازي در نمايش «ماه در آب» نوشته فارس باقري و كار محمد كوروش نيا جايزه بازيگري مرد را در جشنواره استاني تهران دريافت كرد.  در كارنامه تئاتر وي آثار مهم و درخشاني همچون شكلك، اليور توئيست، خداي كشتار و بينوايان وجود دارد.  وي با بازي در فيلم سينمايي ناهيد ساخته آيدا پناهنده در ميان مردم و كارگردانان مشهور شد و در جشنواره فيلم كن حضور پيدا كرد. پوشش نويد محمدزاده در اين فستيوال موجب واكنش هاي مردم در رسانه ها و فضاي مجازي شد. 

 

 

نكاتي كه هنگام خريد صندل بايد بدانيد

۲۳ بازديد

چرا بعضي از صندل ها به پا آسيب مي زنند؟ 

 

براساس اعلام مركز بين المللي سلامت پا، سالانه 78 درصد از افراد 21 سال و بالاتر از آن كه از صندل هاي نامناسب استفاده مي كنند، دچار مشكلات متعدد در نقاط مختلف پا مي شوند.

 

ساختار صندل هاي نامناسب چگونه است ؟

 

پژوهش هاي پزشكي نشان مي دهد استفاده از صندل نامناسب مي تواند مشكلات جدي در پا ايجاد كند كه برخي از شاخص ترين آنها به شرح زير است.

 

نوار يا بند روي كفش

 

اين بند يا محافظ، سست و ناتوان است و نمي تواند حركت پا را همراهي و از پا محافظت كند. يكي از آسيب هاي اين بندها، تحريك و برجسته شدن استخوان كناري برجستگي كف پا، بعد از انگشت هاست. انگشت ها تمام فشار پا و وزن بدن براي حفظ تعادل و جلوگيري از درآمدن صندل از پا، به انگشت ها وارد مي شود. به همين دليل بعد از مدتي استفاده از اين صندل ها، با مشكلاتي مانند برجستگي غيرعادي استخوان هاي انگشتان پا، كشش و آسيب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، كمردرد و گردن درد رو به رو خواهيم شد.

 

بدون محافظ و همراه

 

بخش جلويي پا به ويژه برجستگي استخواني بين قوس كف پا و انگشت ها، نياز به محافظ دارد. اين محافظ بايد در كفي كفش در نظر گرفته شود اما در صندل ها، اين بخش وجود ندارد و با هر قدم، احساس مي شود كه اين بخش با زمين در ارتباط است. بنابراين به اين نقطه از پا آسيب وارد خواهدشد.

 

راه رفتن

 

از آنجايي كه پوشيدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن مي شود، مشكلاتي مانند آسيب به مچ، كف پا، زانو، تاندون آشيل را در وهله اول ايجاد مي كند. در صورتي كه استفاده از اين نوع كفش ها ادامه پيدا كند، آسيب ها فراگيرتر شده و بخش هايي مانند كمر، لگن و در موارد حاد، گردن را درگير مي كند.

 

مچ پا

 

صندل هاي بدون بند، به دليل اين كه بند حمايتي براي محكم نگه داشتن مچ پا ندارند و بنابراين باعث آسيب به مچ مي شوند. رگ به رگ شدن، پيچ خوردن و شكستن مچ از رايج ترين آسيب هاي ناشي از پوشيدن اين نوع صندل هاست.

 

پاشنه پا

 

با بلند شدن بيش از اندازه و نامناسب پاشنه پا، كششي غيرعادي بين بافت ها، اعصاب پا و تاندون هاي بين پاشنه تا انگشتان پا ايجاد مي شود. اين مشكل معمولا با احساس سوزش در پاشنه و كف پا و كشش غيرعادي در ناحيه پاشنه، عنوان مي شود.

 

صندل نامناسب و آسيب هاي آن

 

اگر صندلي كه مي پوشيد از نظر كيفي مناسب نبوده و در زمان راه رفتن روي فرش كاملا به پا نچسبد، باعث بروز آسيب هايي مانند درد در ناحيه بالشتكي پا، آسيب به قول كف پا، كمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسيب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پينه و ميخچه پا مي شود. بنابراين پيش از خريد اينترنتي صندل مردانه كاملا دقت كنيد كه كاملا به پاي تان محكم شده و پا داخل صندل سر نخورد.

 

صندل ايده آل را بشناسيد

 

بعضي ها از پوشيدن صندل هراس دارند. اما اين طور نيست. ويژگي هاي صندل خوب اين هاست.

 

1. كش پارچه اي براي جلوگيري از آسيب به كف پا

2. روكش پارچه اي يا نايلوني ضدحساسيت در بخش رويي و زيري بند محافظ

3. پهناي بند كفش با عرض حداقل 5 سانتي متر

4. لايه قابل انعطاف و در عين حال محكم

5. پهناي بند كفش با عرض حداقل 5 سانتي متر

6. قفل كفش

7. بخش اتصال بند به كفي كفش

 

صندل خوب را چطور انتخاب كنيم؟

 

اگر صندل مردانه شما بند محافظ در پشت پا ندارد، صندل هايي را انتخاب كنيد كه بندهاي روي كفش، پهن و محكم باشند. به اين ترتيب از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگيري خواهدشد.

 

• از صندل هايتان براي مدت طولاني استفاده نكنيد. به اين معني كه نبايد براي رفتن طولاني مدت آنها را بپوشيد. اين كفش ها براي قدم زدن در سطوح نرم مانند كنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن كنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت كم هستند.

 

• در زمان انجام ورزش و حتي پياده روي كوتاه مدت هم نبايد از آن استفاده كرد. در زمان رانندگي از صندل تخت استفاده نكنيد. به اين دليل كه به پا، به ويژه روي پا و تاندون بين پاشنه تا انگشت، فشار و آسيب جدي وارد مي شود.

 

• با صندل، مدت طولاني پياده روي نكنيد. صندل لاانگشتي، مي تواند به پست بين انگشت شست و انگشت كناري آسيب وارد كند. تعرق و تجمع آلودگي بين اين بخش مي تواند باعث ايجاد قارچ شود. بنابراين حتما يك صندل مردانه جديد از نوع لاانگشتي كه تهيه كرده بوديد را بشوييد.

 

• از كرم ضدآفتاب براي حفظ سلامت پوست پا در زمان استفاده از صندل زير نور آفتاب استفاده كنيد. اگر صندل شما گران قيمت نيست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بيندازيد. صندل هاي پلاستيكي را هر چهار ماه يك بار بايد دور انداخت

از ايرپاد۲ بيشتر بدانيد

۲۶ بازديد

AirPods 2 اپل داراي يك كيف شارژ بي سيم اختياري است كه امكان شارژ بي سيم مبتني بر Qi را فراهم مي كند.  AirPods به روز شده را مي توانيد بدون كيف شارژ با قيمت 159 دلار ، با كيف شارژ با قيمت 199 دلار دريافت كنيد يا مي توانيد فقط كيف شارژ AirPod هاي موجود خود را با 79 دلار بخريد.

 

 در AirPods هيچ تغييري در طراحي ايجاد نشده است ، بنابراين به نظر مي رسد مانند EarPod هاي استاندارد اپل اما بدون سيم باشد.  AirPodها كاملاً بدون سيم هستند و فقط در رنگ سفيد و گزينه هاي رنگ ديگري در دسترس نيستند.

 

 AirPods در هنگام گوش دادن به موسيقي حداكثر پنج ساعت دوام باتري را ارائه مي دهد و كيس 24 ساعت عمر باتري اضافي را فراهم مي كند.  AirPod هاي جديد با تراشه H1 كارايي بيشتري دارند و زمان مكالمه از دو ساعت به سه ساعت افزايش يافته است.

 

 وقتي كيس فانتزي ايرپاد را باز مي كنيد ، AirPod هاي داخل آن به طور خودكار به دستگاه شما متصل مي شوند و با استفاده از سنسورهاي داخلي و يك شتاب سنج ، AirPods مي تواند تشخيص دهد چه زماني آنها را در گوش خود قرار مي دهيد يا بيرون مي آوريد ، صدا را مطابق با آن پخش و مكث مي كنيد.

 

 ميكروفونهاي در حال تغيير پرتو تماس هاي واضح و واضح را امكان پذير مي كنند و در صورت تمايل به استفاده از ويژگي Hey Siri ، حركات ضربه براي تعويض آهنگ ، تغيير ميزان صدا و فعال سازي Siri تعبيه شده است.  هنگام صحبت براي جلوگيري از صداي محيط ، يك شتاب سنج صوتي جداگانه به آن ضربه مي زند.

 

اگر مي خواهيد گوش خود را براي گوش دادن به محيط اطراف گوش دهيد ، بعد از دانلود موزيك در آيفون مي توانيد همزمان از هر دو AirPod استفاده كنيد يا اپل AirPods را براي ارائه صداي AAC با كيفيت بالا طراحي كرد كه از همه آهنگ ها گرفته تا پادكست ها عالي به نظر مي رسد.

 

تازه سازي نسل دوم AirPods فاقد برخي از ويژگي هاي شايعه شده است ، از جمله رنگ جديد ، اما تراشه H1 براي بهبود اتصال و زمان تعويض دستگاه ، ساعت اضافي زمان مكالمه ، قابليت "Hey Siri" و شارژ بي سيم  مورد را به روز كنيد.

 

 با راه اندازي AirPods نسل دوم ، اپل AirPod هاي نسل اول را متوقف كرد.  از اكتبر 2019 ، اپل AirPods 2 را نيز در كنار AirPods Pro ، نسخه 249 دلاري رده بالاتر AirPods با لغو Active Noise و طراحي جديد با نوك گوش سيليكوني به فروش مي رساند.

 

اپل گهگاه به روزرساني سيستم عامل را براي AirPods منتشر مي كند و نسخه ميان افزار 3A283 است كه در ماه سپتامبر براي افزودن پشتيباني از تعويض خودكار دستگاه معرفي شد. هنگام خريد كيس ايرپاد به كيفيت آن توجه كنيد.

 

 

نكاتي در مورد عكاسي با گوشي هاي هوشمند

۲۰ بازديد

دوربين هاي گوشي هاي هوشمند به دليل حسگرهاي بهتر و پردازش دقيق تصوير در چند سال گذشته به طرز چشمگيري بهبود يافته اند.انقلاب چند دوربين همچنين باعث بزرگنمايي و جلوه هاي عمق ميداني بهتري شده است كه تاكنون براي عكاسي از تلفن هاي هوشمند ناشناخته بود. 

 

 با اين وجود ، داشتن يك دوربين عالي تنها بخشي از نبرد است.  بقيه موارد به دست عكاس بستگي دارد ، بنابراين نگاهي مي اندازيم به چند نكته در مورد عكاسي از تلفن هاي هوشمند كه بايد بدانيد.

 

در سال 2014 ، من موفق شدم در يك كارگاه آموزشي عكاسي با تلفن همراه توسط NatGeo’s Stephen Alvarez شركت كنم.  و يكي از بزرگترين اجراهاي مشهور نيز يكي از بارزترين نكات مربوط به عكاسي از تلفن هاي هوشمند در گذشته بود.

 

وي گفت ، تفاوت بين يك عكاس خوب و متوسط ​​معمولاً در حجم عظيم عكسهاي گرفته شده خلاصه مي شود.  پس از همه ، بايد چند عكس فوري مناسب داشته باشد پس از گرفتن 300 عكس ، درست است؟

 

 بنابراين دفعه بعد كه عكاسي كرديد ، دكمه شاتر را براي اندازه گيري خوب چند بار ديگر بزنيد.  و به لطف قابليت پشتيبان گيري عالي Google Photos ، نيازي نيست كه فضاي ذخيره سازي داخلي شما را مسدود كند.  با شليك كردن عكس ها ، تغيير اندكي موقعيت ، نقطه كانوني يا زاويه خود نيز گزينه هاي بيشتري نسبت به دو ده مورد از همان عكس را در اختيار شما قرار مي دهد.

 

 سپس حالت پشت سر هم را امتحان كنيد يا ضبط را با كيفيت 4K انجام دهيد

حالت پشت سر هم براي عكسهاي بچه ها ، عكسهاي گروهي (هميشه كسي درخواست عكس ديگري دارد) و سوژه هايي كه حركت زيادي مانند ورزش يا حيوانات خانگي دارند ، بسيار مفيد است.  برخي از تلفن ها به شما امكان مي دهند تا به راحتي چند ضربه محكم و ناگهاني را نگه داريد و بقيه انفجارها را خنثي كنيد ، كه لمس نسبتاً مفيدي است.

 

 Jonathan Feist ، نويسنده Android Authority و DroneRush همچنين به شما پيشنهاد مي كند كه يك فيلم 4K بگيريد و قاب را انتخاب كنيد كه مي خواهيد به عنوان عكس استفاده كنيد.  از اين گذشته ، صفحه هاي صفحه نمايش 4K كمي بيش از 8MP هستند.  ساده ترين راه براي اين كار ضربه زدن روي دكمه شاتر دوربين هنگام فيلمبرداري است.  اما چند پخش كننده ويديوي از پيش نصب شده (مانند Samsung) به شما امكان مي دهد در حالي كه كليپ را پخش مي كند ، قاب را بگيريد.

 

آيا اين قابليت را در تلفن خود نداريد؟  سپس يك اپليكيشن جانبي مانند AndroVid را امتحان كنيد.

 

 درباره برنامه دوربين خود اطلاعات بيشتري كسب كنيد ...

اين يكي از رابرت تريگز متعلق به خود ماست و يكي از نكات بسيار كم ارزش براي عكاسي از تلفن هاي هوشمند است.  چه تلفن جديدي داشته باشيد و چه دستگاه قديمي تري ، ارزش دارد كه وقت خود را صرف بازديد از گوشه و كنار برنامه دوربين خود كنيد.  به هر حال ، اگر همه كارتان اين است كه به صورت كاملاً خودكار عكس بگيريد ، هرگز به طور جدي عكاسي از تلفن هوشمند خود را بهبود نخواهيد داد.

 

 يك نمونه رابرت ، برنامه دوربين Huawei است كه به شما امكان مي دهد براي فوكوس ضربه بزنيد ، سپس انگشت خود را از جعبه فوكوس بكشيد تا نوردهي تنظيم شود.  همچنين ساير ويژگي ها مانند حالت bothie نوكيا و حالت دوربين قابل بارگيري سامسونگ را مي بينيم (با ضربه زدن روي نماد plus در منوي حالت دوربين قابل دسترسي است).  گاهي اوقات به سادگي پريدن به حالت دوربين از پيش تعيين شده مانند نقاشي با نور است. اگر به غلظت رنگ و شدت نورعكسها و كيفيت دوربين 12 pro دقت كرده باشيد، با رنگهايي كاملا طبيعي و دقيق روبرو خواهيد شد كه شما را شگفت زده خواهد كرد. 

 

 يا اپليكيشن عكاسي ديگري دانلود كنيد

برنامه دوربين از پيش نصب شده لزوماً همه و همه براي گوشي هوشمند شما نيست.  در واقع ، بسياري از برنامه هاي دوربين شخص ثالث در Play Store وجود دارد.  اين برنامه ها به طور بالقوه مي توانند همه چيز را از كنترل گرانول گرفته تا حالت هاي پيشرفته تر به شما ارائه دهند.  به دنبال دوربيني با كنترل دستي و هيستوگرام هستيد؟  سپس Footej Camera را امتحان كنيد.  به يك برنامه سلفي محور نياز داريد؟  سپس به Candy Camera يك چرخش دهيد.  حتي اگر به ويژگي ها اهميت ندهيد ، برنامه هاي شخص ثالث فقط ممكن است عكس هاي بهتري را از بين ببرند.

 

 خوانندگان عادي همچنين ممكن است در مورد برنامه غيررسمي Google Camera HDR + دوربين اطلاعات داشته باشند.  اين توسط Google يا در Play Store پشتيباني نمي شود ، اما مطمئناً يك برنامه خارق العاده است (اگر روي تلفن شما كار كند).  برنامه ديگري كه ارزش بررسي دارد Open Camera است.

 

 آيا واقعاً به فلاش احتياج داريد؟

تلفن هاي هوشمند پيشرفت بزرگي در بخش عكاسي در نور كم داشته اند ، بنابراين در اين مواقع هميشه به فلاش نياز نخواهيد داشت.  اغلب اوقات فلاش مي تواند آنچه را كه در صورت گرفتن يك عكس خوب بود خراب كند.

 

در حقيقت ، بسياري از گوشي هاي پرچمدار امروز قادر به عكس برداري عالي بدون فلش هستند.  بنابراين دفعه بعدي كه خود را در هنگام غروب يا در محيط داخلي عكس گرفتيد ، چند مورد را با فلاش و چندين مورد ديگر را امتحان كنيد.

 

مطمئناً در نور كم چند لحظه روبرو خواهيد شد كه در آن فلاش تنها گزينه است ، اما باز هم آزمايش كردن ضرري ندارد.  فقط بخاطر داشته باشيد ، بسياري از عكاسان حرفه اي عمداً عكس هاي تيره تري مي گيرند ، زيرا آنها هميشه مي توانند سايه ها را در پست ايجاد كنند ، اما با مناطق منفجر شده نمي توانند كار زيادي انجام دهند.  تصاوير تاريك و بدخلق نيز مي توانند بسيار پررنگ تر از تصاوير پر نور باشند.

 

 بياموزيد چه زماني و چگونه از خورشيد استفاده كنيد

يك قانون كلي ديگر اين است كه بايد سعي كنيد هنگام عكس گرفتن از مردم به خورشيد شليك نكنيد.  البته استثنائاتي در اين مورد وجود دارد ، مثلاً اگر مي خواهيد سايه پردازي كنيد يا فقط مي خواهيد آزمايش كنيد.  با اين وجود ، سعي كنيد آفتاب به جاي برخورد مستقيم با دوربين ، سوژه ها / اشيا than شما را روشن كند.

 

 صحبت از خورشيد است ، شما همچنين مي خواهيد در ساعات به اصطلاح طلايي (درست پس از طلوع آفتاب يا درست قبل از غروب آفتاب) عكس بگيريد.  اين كار را انجام دهيد و به احتمال زياد به رنگ هاي زيبايي دست پيدا خواهيد كرد.  هك ، همه مي دانند كه غروب خورشيد نيز باعث ايجاد يك ضربه محكم و ناگهاني مي شود ، بنابراين در آنجا نمي توانيد اشتباه كنيد.  همچنين مي توانيد تمركز خود را بر روي افق و آسمان متناوب كنيد تا برخي از رنگ هاي واقعاً ظاهر شده را بدست آوريد. اگر با گوشي A51 از غروب عكاسي باشيد، كيفيت دوربين A51  شما را غافلگير خواهد كرد.

 

شبكه خود را براي قانون يك سوم روشن كنيد 

يكي از نكات اساسي در زمينه عكاسي با تلفن هاي هوشمند ، يادگيري اين قانون است.  قانون يك سوم از شما مي خواهد منظره ياب دوربين خود را به نه بخش تقسيم كنيد.  با فعال كردن شبكه دوربين در تلفن هوشمند مي توانيد اين كار را انجام دهيد و اگر تلفن شما گزينه اي ندارد ، مي توانيد به راحتي آن را از بين ببريد.

 

 از اينجا ، قانون اساساً حكم مي كند كه سوژه ها / اشيا بايد به طور ايده آل در نقاط تلاقي اين خطوط قرار بگيرند.  اين يك نقطه شروع عالي است (و شبكه همچنين به شما كمك مي كند تا امور را صاف نگه داريد) اما مقررات اين است كه قوانين شكسته شوند ، نه؟

 

 بنابراين بديهي است كه تلاش براي رعايت اين قانون به شما كمك مي كند ، اما اجازه ندهيد اين مسئله شما را از بهم زدن در كادربندي هاي دلخواه باز دارد.  كادربندي غير متعارف مي تواند تفاوت چشمگيري در تأثير عكس هاي شما ايجاد كند ، بنابراين از اين كه بدنام شويد ، نترسيد.  همانطور كه حدس زده ايد ، قاعده يك سوم هنگام استفاده از برش مربع اينستاگرام نيز از پنجره خارج مي شود.

 

 با HDR بازي كنيد 

تقريباً هر گوشي موجود در بازار داراي حالت HDR است و چندين نوردهي را با هم تركيب مي كند تا تصويري بهتر ايجاد كند.  با استفاده از اين روش ، جزئيات بيشتري را در سايه و در قسمت هاي روشن صحنه دريافت مي كنيد.  برخي از تلفن ها HDR خودكار را فعال مي كنند در حالي كه ديگران آنها را به عنوان يك پيش تنظيم در جايي از برنامه دوربين رها مي كنند (ما به شما Huawei نگاه مي كنيم!).

 

 HDR با مناظر و صحنه هاي شهر بهترين عملكرد را دارد ، در غير اين صورت تركيبي از آسمان روشن و سايه هاي تاريك مي تواند نتايج نامطلوبي را ايجاد كند.  HDR روشن نمي شود و ممكن است دوربين تلفن شما آسمان روشن را منفجر كند يا جزئيات سايه را سياه كند.

 

 در طول سال ها حالت هاي HDR جهش هاي بزرگي در سرعت داشته اند و با ظهور دوربين هاي AI ، هميشه نمي توانيد تفاوت بين گرفتن HDR و عكس استاندارد را در برخي از تلفن ها تشخيص دهيد.  اما بسياري از تلفن هاي ارزان قيمت همچنان به شما نياز دارند كه براي لحظه اي كاملاً آرام باشيد ، مگر اينكه تصويري شبح / تار بخواهيد.

 

 تلفن هاي Pixel Google نشان مي دهد كه عكاسي HDR (به طور خاص ، حالت HDR +) مي تواند براي ارائه عكس هاي عالي در شب نيز مفيد باشد.  بنابراين حالت لزوماً محدود به صحنه هاي روز نيست.

 

با حالت دستي آشنا شويد 

اين حالت دستي يا حرفه اي ناميده مي شود ، مي تواند يكي از پيچيده ترين ويژگي ها براي افراد ناآگاه باشد.  اما جدا از مطالعه در مورد آن ، يكي از ساده ترين راه ها براي يادگيري همه چيز در مورد حالت دستي ، صرف وقت با آن است (اين حالت معمولاً در برنامه دوربين شما يك حالت جداگانه است).

 

 سرعت شاتر به عنوان يك آغازگر سريع ، مدت زمان باز بودن شاتر دوربين شما را كنترل مي كند.  در تاريكي طولاني تر بهتر است ، اما بايد دوربين خود را ثابت نگه داريد.  در همين حال ، ISO اندازه گيري حساسيت به نور است.  تنظيم ISO پايين در طول روز بهتر است ، در حالي كه در شرايط تاريك بهتر است.  بيش از حد بالا رفتن منجر به ايجاد نويز يا دانه در عكس هاي شما مي شود.  ديافراگم به همين سادگي چقدر سوراخ شاتر است كه نور را از طريق لنز به سنسور مي دهد.

ISO ، نوردهي و تنظيمات ديافراگم مثلث مهمترين نوردهي را تشكيل مي دهند.  بنابراين تنظيم يك تنظيم اغلب مي تواند منجر به نياز به تنظيم تنظيم ديگري شود.  گذشته از دستگاه هايي مانند Galaxy K Zoom و Asus Zenfone Zoom ، تلفن هاي هوشمند به شما اجازه نمي دهند ديافراگم را تنظيم كنيد ، اما اگر مي خواهيد نكته نهايي عكاسي از تلفن هوشمند را داشته باشيد ، يادگيري در مورد مثلث يك نكته ضروري است.  در گوشي هاي سامسونگ قادر خواهيد بود تا تنظيمات دستي را به بهترين شكل انجام دهيد. با نگاهي به كيفيت دوربين A71 ميتوانيد به قدرت پردازش بالاي تصاوير اينگوشي هوشمند پي ببريد.

 

 فقط بخاطر داشته باشيد كه اگر تلفن كاملاً ساكن نباشد ، سرعت شاتر بيشتر به تاري بيشتر تبديل مي شود.  يك ديوار كم براي مهار كردن تلفن پيدا كنيد و نفس خود را حفظ كنيد تا چيزها تا حد ممكن بدون تاري باشد.  قرار دادن تلفن روي چيزي و استفاده از تايمر همچنين مي تواند لرزش احتمالي دوربين را از بين ببرد.  يا مي توانيد نكته بعدي را امتحان كنيد ...

 

براي عكس هاي طولاني مدت در معرض نور / يك سه پايه تهيه كنيد 

عكسهاي با نوردهي طولاني مي توانند واقعاً زيبا باشند و در تاريكي مانند حركت آسمان شب مسيرهاي روشنايي و ساير جزئيات را ثبت مي كنند.  به طور كلي بايد مدتي شاتر دوربين باز باشد ، كه اگر 100 درصد بي حركت باشيد ، قطعاً تاري خواهد شد.  برخي از تلفن ها مانند Huawei P20 Proاز تثبيت كننده هوش مصنوعي استفاده مي كنند تا بتوانيد در معرض نمايش طولاني مدت دستي تا چهار ثانيه باشيد.

 

 يكي از بهترين راه حل ها براي بقيه ما خريد سه پايه موبايل است كه به شما امكان مي دهد تصاوير با نوردهي طولاني كاملاً تثبيت شده دريافت كنيد.  اين موارد را مي توان از آمازون هايي مانند آمازون با حدود 15 دلار خريداري كرد.  هك ، حتي اگر قصد انجام عكس هاي كم نور را نداريد ، اگر تلفن شما در شب تار شود ، يك سه پايه موبايل مي تواند مفيد باشد.  يكي از آنها را با پاهاي خميده تهيه كنيد و مي توانيد آن را به دور يك تير يا حصار بپيچيد و از تايمر براي عكسهاي گروهي با منظره بيشتر استفاده كنيد يا براي گسترش سلفي با زاويه بازتر از آن استفاده كنيد.

 

در صورت داشتن اوج تمركز استفاده كنيد 

با ترفندهاي مربوط به دستي ، استفاده از فوكوس اوج يكي ديگر از نكات مورد علاقه ما در زمينه عكاسي از تلفن هاي هوشمند است.  اين يك ويژگي است كه در حالت دستي گوشي هاي جديدتر LG و Samsung وجود دارد (براي مثال چند مورد) ، و مي تواند بسيار مفيد باشد.

 

 به زبان ساده ، اوج فوكوس مناطق كاملاً متمركز صحنه شما را با يك رنگ روشن ترسيم مي كند تا نقطه كانوني شما به راحتي قابل مشاهده باشد.  در اصل دقيقاً به شما مي گويد كه دوربين در كجا فوكوس مي كند - نه فقط روي سوژه شما بلكه روي ساير اشيا in در همان صفحه كانوني.  شما مي خواهيد اين را بهمراه تمركز دستي در حالت دستي / دوربين حرفه اي استفاده كنيد.

 

 قبل از عكاسي ، لنز دوربين را پاك كنيد 

لنزها اغلب با ويژگي هاي ديگر تلفن هاي هوشمند مانند ديافراگم ، اندازه سنسور و دوربين هاي ثانويه كمانچه دوم هستند.  اما آنها در مورد عكسهاي عالي عامل مهم ديگري هستند ، زيرا لنزهاي كم كيفيت يا لكه دار مي توانند عكس را خراب كنند.

 

 به همين دليل نكته نويسنده AA اسكات گوردون اين است كه هميشه قبل از عكس گرفتن آن را پاك كنيد.  البته ، آستين شما بهترين گزينه نيست ، بنابراين ما يك پارچه ميكرو الياف يا بدون پرز را پيشنهاد مي دهيم.  همين كه عادت كرديد لنز خود را به طور خودكار پاك كنيد ، از چند عكس قابل استفاده ديگر تعجب خواهيد كرد.

كتابهايي كه حتما بايد بخوانيد

۲۳ بازديد

چهار اثر فلورانس 

 

اين كتاب تابحال در ايران بارها چاپ شده است و بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. نويسنده اين كتاب كه اسم خودش را روي اين كتاب گذاشته است، فلورانس اسكول شين،‌ نقاش،خطيب و سخنران مشهور در آمريكا است.

اين كتاب از كتابهايي است كه ميتواند براي افرادي كه دنبال يك شروع جديد هستند بسيار مفيد باشد.

در چهاربخش مختلف اين كتاب اسكاول شين تلاش كرده است تا به بياني ساده و صميمي، مخاطبين خود را با مفهوم اصلي كتاب درگير كرده و آموزه هاي لازم را به دور از هرگونه اجبار و يا شعارگرايي، به خوانندگان بياموزد.

خريد كتاب چهار فلورانس

 

 

 

كتاب شدن  Becoming

كتاب شدن اثر ميشل اوباما، در اولين ماه انتشارش ركورد فروش را شكست! اين كتاب كه عنوان پرفروش‌ترين كتاب سال آمريكا را نصيب خود كرد، زندگي شخصي همسر اولين رئيس‌جمهور سياه‌پوست آمريكا را قبل و بعد از ورود به كاخ سفيد روايت مي‌كند.  ميشل اوباما در كتاب شدن (Becoming) به شما نشان مي‌دهد كه قبلاً چه كسي بوده و چه ديدگاهي نسبت به انواع موضوعات همچون طبقه اجتماعي، نژاد و جنسيت دارد. او شما را با احساس خود در مورد زندگي خانوادگي، ويژگي‌هاي اصلي شخصيتي، و همه اتفاقات و افرادي آشنا مي‌كند كه به او كمك كرده‌اند به كسي كه اكنون هست، تبديل شود.

 

خريد كتاب شدن ميشل اوباما

فراگيري كامپيوتر در سال ۲۰۲۱

۲۳ بازديد

با شيوع بيشتر و بيشتر فناوري در محيط كار ، داشتن مهارتهاي پايه اي در سخت افزار و نرم افزار رايانه بيش از هر زمان ديگري مهم است.  برخي مهارت هاي رايانه اي اساسي كه هر كارگر بايد داشته باشد وجود دارد.

 

 يك كارفرما به دنبال مهارت هاي رايانه اي در رزومه شما خواهد بود ، و شما بايد علاوه بر صحبت كردن با سخنراني ، پياده روي را نيز پياده روي كنيد - به اين معني كه هنگام استفاده از كامپيوتر بايد بدانيد كه چگونه از رايانه استفاده كنيد  كار.

 

 در اينجا 5 روش رايگان و آسان براي بهبود مهارت هاي رايانه اي شما آورده شده است.

 

 كوتاه وقت؟  براي ديدن چند دوره رايگان به پايين پرش كنيد ، بنابراين مي توانيد از امروز به صورت رايگان يادگيري را شروع كنيد!

 

 1. مواردي را كه بايد ياد بگيريد شناسايي كنيد.

 

 به احتمال زياد ، شما فقط آنقدر وقت آزاد داريد كه مي توانيد وقف يادگيري يك مهارت جديد كنيد.  بر اين اساس ، مهم است كه از آن زمان عاقلانه استفاده كنيد.  اين كه آيا مي خواهيد شغل خود را متمركز كنيد يا در زمينه فعلي خود قرار بگيريد ، تجزيه و تحليل شرح وظيفه موقعيت ايده آل شما يك روش عالي براي شناسايي مهارت هايي است كه كارفرمايان به دنبال آن هستند و همچنين ابزارهايي كه بايد بدانيد چگونه از آنها استفاده كنيد.

نكته: بخش "الزامات" شرح شغل به طور كلي مكان خوبي براي يافتن اين اطلاعات است.

 

 شبكه سازي يكي ديگر از روشهاي عالي براي كشف مهارتهاي فني افراد ديگر در زمينه فعاليت شما و يا استفاده روزانه از چه نرم افزارها و برنامه هايي است.  اين را مي توان با يك سوال ساده مانند "آيا اخيراً مهارت جديدي ياد گرفته ايد كه به شما در كار كمك كند؟" يا "كدام نرم افزار يا برنامه مورد علاقه شما است كه به طور منظم براي كار استفاده مي كنيد؟"

 

 علاوه بر اين ، مي توانيد بسياري از اين اطلاعات را به صورت آنلاين نيز پيدا كنيد.  براي مثال اگر نماينده خدمات مشتري باشيد ، ممكن است "نرم افزار خدمات مشتري" را جستجو كنيد.  مراقب محصولات خاصي باشيد كه در نتايج شما ظاهر مي شوند.  Capterra ، يك شركت بررسي نرم افزار ، منبع مفيد ديگري براي شناسايي ابزارهاي رايج در تجارت شما است.

 

 مطمئن نيستم از كجا شروع كنم؟  مهارت هاي خاصي كه شما نياز داريد بسيار به موقعيت و رشته شما بستگي دارد ، اما مي توانيد براي شروع با اين ليست مهارت هاي برتر كامپيوتر آشنا شويد.  همچنين برخي از بهترين مهارت هاي موجود در رزومه خود را مرور كنيد.

 

 2. با اصول اوليه شروع كنيد - و اطمينان حاصل كنيد كه نحوه استفاده از كامپيوتر را مي دانيد.

 

 اگرچه اين ناگفته نماند ، قبل از يادگيري مهارتهاي فني تخصصي ، حداقل شما به يك درك اساسي در مورد چگونگي استفاده از رايانه - در حالت ايده آل ، هر دو ويندوز يا Mac نياز داريد.  منابع آنلاين زيادي وجود دارد.  براي مثال سايتهايي مانند Lifewire در ارائه آموزشهاي جامع بسيار مفيد هستند.

 

 اين روزها ، يافتن رويدادهاي آموزش رايانه رايگان (يا مقرون به صرفه) بسيار رايج است.  با كتابخانه محلي ، مركز اجتماع يا كالج محلي خود مشورت كنيد تا ببينيد چه چيزي دارند.  علاوه بر اين ، مي توانيد دوره هاي Mac رايگان را در فروشگاه Apple در نزديكي خود شركت كنيد.

 

 اگر در نقش آفيس كار مي كنيد ، براي ارتقا skills مهارت هاي خود و افزودن ارزش به رزومه خود ، مجوز گرفتن در Microsoft Office را در نظر بگيريد.

 

 3. با درك نحوه كار كامپيوتر (و اينترنت) آشنا شويد.

 

 در حالي كه اين ناگفته نماند ، قبل از يادگيري مهارتهاي فني تخصصي ، حداقل شما بايد به يك درك اساسي از رايانه و نحوه كار آن نياز داشته باشيد.  در بعضي موارد ، يادگيري نحوه كاركرد اينترنت نيز مي تواند مفيد باشد.

 

 حال ، آيا شما به علوم كامپيوتر ارشد نياز داريد؟  قطعا نه.  اما ، داشتن يك درك ابتدايي از اينكه چگونه فناوري كه از آن استفاده مي كنيد ، پايه محكمي براي يادگيري آينده فراهم مي كند.  در اينجا ليستي از چند درس آنلاين رايگان مهارت هاي رايانه است كه مي توانيد با آنها شروع كنيد:

 

بنابراين بسياري از افراد جوياي كار وقت خود را براي درخواست مشاغل RIGHT از طريق كانال هاي اشتباه تلف مي كنند.  تيم متخصصان شغلي ما راهنماي خود را در مورد محل درخواست ايجاد كردند.  امروز از نسخه خود مطالبه كنيد!

 

 

منابع پيشنهادي ما جهت مطالعه :

 

 مباني كامپيوتر براي مبتديان مطلق - از GCF بياموزيد رايگان (رايگان)

 مباني اينترنت براي مبتديان مطلق - از GCF بياموزيد رايگان (رايگان)

 علوم كامپيوتر 101 - از دانشگاه استنفورد (رايگان)

 اينترنت چگونه كار مي كند - از آكادمي خان (رايگان)

 مركز آموزش G Suite (براي برنامه هاي Google) - از Google (رايگان)

 

 4. يك دوره رايگان رايانه بصورت آنلاين يا حضوري شركت كنيد.

 

 منابع رايگان بسياري به صورت آفلاين و آنلاين در دسترس است.  حتماً پيشنهادات خود را در انجمن خود مانند كتابخانه محلي ، مركز اجتماعات ، كالج جامعه يا YMCA بررسي كنيد.  همچنين مي توانيد در سايت هايي مانند Meetup يا Eventbrite رويدادهاي آموزشي يا گروهي را جستجو كنيد.  اگر در لس آنجلس ، نيويورك سيتي يا شيكاگو زندگي مي كنيد ، CourseHorse يكي ديگر از منابع عالي است.

 

 اگر ترجيح مي دهيد مهارت هاي فني را به صورت آنلاين بياموزيد ، روش هاي زيادي براي اين كار وجود دارد!  شما بايد بتوانيد تقريباً هر آنچه را كه مي خواهيد بدانيد در YouTube جستجو كنيد.  اگر به دنبال يك تجربه يادگيري رسمي تر هستيد ، مي توانيد تعداد زيادي دوره رايگان در سطح دانشگاه را در سايتهايي مانند Coursera ، EdX و Class-Central پيدا كنيد.  همچنين مي توانيد دوره هاي مقدماتي رايگان را در سايتهايي مانند آكادمي خان ، Codecademy و Free Code Camp بيابيد.

 

 نكته: در اينجا ليست گسترده اي از كلاس هاي رايانه اي آنلاين رايگان و كم هزينه است كه مي توانيد براي شروع آن شركت كنيد.

 

 5. دانش را به كار بگيريد و عملي عملي كنيد.

 

 اگر شرح شغل خواستار آشنايي با ابزاري خاص است ، سعي كنيد ببينيد آيا راهي براي تجربه عملي داريد.  به عنوان مثال ، بگوييد يك موقعيت مستلزم اين است كه شما بدانيد چگونه از Trello ، يك ابزار مديريت پروژه استفاده كنيد.  شما مي توانيد روش هايي را در نظر بگيريد كه ممكن است بتوانيد ترلو را در موقعيت فعلي خود ادغام كنيد.  اگر اين امكان وجود ندارد ، شايد موردي وجود داشته باشد كه بتوانيد از آن در زندگي شخصي خود استفاده كنيد - مانند برنامه ريزي سفر.

 

تا آنجا كه ممكن است خلاق باشيد.  آيا لازم است نحوه استفاده از Google Calendar را بياموزيد؟  استفاده از آن را براي برنامه ريزي و برنامه ريزي قرارهاي ملاقات و فعاليتهاي خانواده خود شروع كنيد.  آيا بايد بدانيد كه چگونه از Skype استفاده كنيد؟  يك حساب ايجاد كنيد و از آن براي برقراري تماس ويديويي با شخصي كه مدتي با او صحبت نكرده ايد استفاده كنيد.

همچنين مي بايست كار كردن با ويندوز را به صورت كاربردي و عملي فرا بگيريد. به به عنوان مثال رايج‌ترين سوالاتي كه دانشجويان دوره ويندوز 10 ميپرسند :

تنظيمات صفحه نمايش در ويندوز 10  كجاست ؟

از كجا بفهميم ويندوز چند بيتي است ؟

چگونه ويندوز 10 نصب كنيم؟

چرا مايكروسافت استور باز نمي شود  ؟

حجم ويندوز 10 چند گيگ است ؟

مخفي كردن آيكون هاي دسكتاپ در ويندوز 10 چگونه است ؟

 

به طور متناوب ، اگر در حال يادگيري مهارتي مانند طراحي گرافيك ، طراحي وب يا توسعه هستيد ، روشهاي زيادي براي تمرين وجود دارد: مي توانيد براي شركت در مسابقات 99Designs ، يا براي شركت در كنسرت هاي Fiverr ، به اجراي مسابقات بپردازيد.

 

اگر لازم است با يك ابزار يا نرم افزار پولي آشنا باشيد ، بنابراين نمي توانيد به آن دسترسي پيدا كنيد ، بررسي كنيد كه آيا آن برنامه نسخه ي نمايشي ارائه مي دهد يا فيلم آموزشي در وب سايت خود دارد يا خير.  حداقل اين فرصت را خواهيد داشت كه آشنايي اساسي با ساختار و عملكرد نرم افزار بدست آوريد

 

 به ياد داشته باشيد ، شما هميشه بايد در مورد مهارت ها و توانايي هاي خود با يك كارفرما صادق باشيد. مهارت هاي خود را بزرگ نگذاريد  اگر فاقد مهارتي هستيد كه در شرح وظايف ذكر شده است ، هميشه مي توانيد ياد بگيريد كه اين چيزي است كه هم اكنون در حال يادگيري آن هستيد (يا قصد يادگيري آن را داريد) و بر توانايي خود در دستيابي سريع به مهارت هاي جديد تأكيد كنيد.